
Výzkumné zaměření ústavu
Ústav pedagogiky a sociálních studií PdF UP se v rámci svého výzkumného zaměření specializuje na prostředí školy, což dokumentuje přehled řešených vědeckých projektů.
Projekty GAČR
Název a identifikace projektu | Koordinátor, hlavní řešitel | Doba řešení |
Evaluační pedagogické výzkumy a jejich metody 406/02/1113 |
prof. PhDr. Miroslav Chráska, CSc. | 2002-2004 |
Aktuální problémy pedagogiky a oborových didaktik v období vstupu ČR do EU GD406/03/H012 |
prof. PhDr. Miroslav Chráska, CSc. | 2003-2007 |
Výuka žáka s odlišným mateřským jazykem z hlediska přípravy učitele GP406/07/P053 |
PhDr. Jitka Plischke, Ph.D. | 2007-2008 |
Možnosti využití autoevaluace a benchmarkingu ve škole GP406/07/P019 |
Mgr. Jana Vašťatková, Ph.D. | 2007- 2008 |
Determinace a rozvoj kompetencí sociálního pedagoga v profesionální přípravě GAČR 406/ 406/09/1220 |
Doc. Mgr. Štefan Chudý, Ph.D. | 2009-2011 |
Percepce organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovníky GAP407/11/0696 |
Prof. PhDr. Helena Grecmanová, Ph.D. | 2011-2015 |
Projekty ESF
Název a identifikace projektu | Koordinátor, hlavní řešitel | Doba řešení |
Občanské kompetence občanům CZ.1.07/3.1.00/50.0009 | Ing. Alena Opletalová, Ph.D. | 2014- 2015 |
Podpora společenství praxe jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000660 |
Doc. Mgr. Štefan Chudý, Ph.D. | 2016- 2019 |
Kompetence leadera úspěšné školy CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_032/ 0008145 | Ing. Alena Opletalová, Ph.D. | 2018- 2021 |
Univerzita Palackého jako komplexní vzdělávací instituce CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002337 |
||
Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522 |
Projekty FRVŠ
Název a identifikace projektu | Koordinátor, hlavní řešitel | Doba řešení |
Bilingvní žák, jeho místo na české základní škole FR VŠ 77/2004 |
PhDr. Jitka Plischke, Ph.D. | 2004 |
Inovativní obohacení předmětu Metodika her a zábavních činností |
Mgr. Pavla Vyhnálková, Ph.D. | 2011 |
Název a identifikace projektu | Koordinátor, hlavní řešitel | Doba řešení |
Doc. Mgr. Štefan Chudý, Ph.D., Doc. PaedDr. Marcela Musilová, Ph.D. |
2016-2017 | |
Ing. Alena Opletalová, Ph.D. | 2016-2018 |
Název a identifikace projektu | Koordinátor, hlavní řešitel | Doba řešení |
PhDr. Jitka Plischke, Ph.D. | 2014 | |
PhDr. René Szotkowski, Ph.D. | 2017 | |
„Inovace technického vybavení" | PhDr. René Szotkowski, Ph.D. | 2018 |
Inovace didaktických pomůcek a technického vybavení laboratoří se zaměřením na didaktickou techniku, vyučovací pomůcky, žákovské pomůcky odborných učeben Ústavu pedagogiky a sociálních studií FRUP_2019_022 |
Mgr. Jitka Nábělková, Ph.D. | 2019 |
Název a identifikace projektu | Koordinátor, hlavní řešitel | Doba řešení |
Dr. Vyhnálková | 2011 | |
Motivace a přístupy školních metodiků prevence na základních školách k výkonu funkce a realizaci preventivních aktivit (MUNI/41/001/2009). |
Doc. Čech | 2009 |
Mapovanie prístupov k popisu frangmetovania a konštruovania výchovy u začínajúcich učiteľov na PdF UP v Olomouci. 2014. IGA_PdF_2014004 |
Doc. Chudý |
2014 |
Dr. Buchtová |
2015 |
|
The phenomena of relationships between education and thinking | Doc. Chudý | 2015 |
Popis základních fenoménů vztahu edukace a myšlení v kontextu konstruktivistivckého vzdělávání učitelů a žáků. | Doc. Chudý | 2015 |
Role učiteľa v globálnom svete. | Doc. Chudý | 2016 |
Hodnota vzdělání u studentů z odlišného sociokulturního prostředí. | Mgr. Šemberová | 2017 |
Aspekty čtenářství žáků elementárního ročníku základní školy. IGA_PdF_2017_003 | Doc. Fasnerová | 2017 |
Vliv prostředí školy na formování hodnoty vzdělání u učitelů a studentů pocházejících z odlišných sociokulturních prostředí. | Mgr. Šemberová | 2018 |
Proces konstruování učitelské profesní identity. IGA_PdF_2018_016 | Mgr. Kropáč | 2018 |
Profesní sebepojetí začínajících akademických pracovníků ve vztahu k jejich hodnotové orientaci | Mgr. Koribská | 2018 |
Učitel jako oběť šikany na pracovišti IGA_PdF_2018_006 | Doc. Čech | 2018 |
Profesní sebepojetí začínajících akademických pracovníků ve vztahu k jejich kritickému myšlení |
Mgr. Koribská | 2019 |
Aspekty školního a mimoškolního prostředí působící na utváření hodnoty vzdělání u žáků a studentů v odlišném sociokulturním prostředí. IGA_PdF_2019_016 |
Mgr. Kobzová | 2019 |
Aspekty čtenářství žáků druhého ročníku základní školy. IGA_PdF_2019_003 | Doc. Fasnerová | 2019 |
Název a identifikace projektu | Koordinátor, hlavní řešitel | Doba řešení |
Proměny české a polské pohraniční školy poskytující povinné vzdělávání po r. 1989. Komparativní studie. 7AMB13PL021, 8786/R13/R14 |
doc. Mgr. Jana Poláchová Vašťatková, Ph.D. | 2012-2013 |
PhDr. René Szotkowski, Ph.D. | 2014-2015 |
Název a identifikace projektu | Koordinátor, hlavní řešitel | Doba řešení |
VOICES The Voice of the European Teachers 526613LLP-2012-NL-COMENIUS-CNW |
PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D. | 2012– 2015 |
GuLL Guerrilla Literacy Learners 2014-1-BE02-KA200-000472 |
PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D. | 2014– 2016 |
PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D. | 2015– 2017 | |
IINTOS Implementation of International Offices in Schools 2017-1-PT01-KA201-035947 Videoprezentaci projektu naleznete ZDE YouTube kanál projektu naleznete ZDE |
PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D. | 2017– 2020 |
PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D. | 2019– 2022 | |
CISI Curriculum Innovation for Social Inclusion 609736–EPP–1-2019-GE-EPPKA2-CBHE-JP |
PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D. | 2020– 2022 |